Nå rätt målgrupp med bilaga i Mer Smak
Med en bilaga i Mer Smak kan du nå exakt dem du vill nå. Vi kan hitta just din unika kundgrupp genom att selektera mottagare på en mängd olika sätt – exempelvis postnummer, inköpsvolym, inköpsvanor och butikstyp. Bilagorna skickas med Mer Smak och följebrev som en inplastad försändelse, 7 gånger per år.
Några exempel på möjligheterna med Mer Smak:
- Milda skickade ut en receptbok till de Coop-medlemmar som bakar mycket och är i en viss ålder i utvalda områden i Sverige.
- Carlsberg kompletterade sin annonsering med att skicka en tävlingskupong till kunder som köper öl.
- Magasinet Allt om Trädgård skickade bilagor till medlemmar som köpt trädgårdsprodukter.
SELEKTERINGSMÖJLIGHETER
• Mosaicgrupper/mosaictyp
• Postnummer
• Per edition
• Ålder och kön
• Butikstyp
• Storkonsumenter
• Inköpskategori/varugrupp
Har du frågor om bilagor, priser eller tidplan?
Kontakta oss!
”Unikt att man kan nå så många så träffsäkert”
Eftersom Mer Smak har så stor upplaga går det att nå ut till väldigt många även med snäva selekteringar. Det säger Joakim Ödlund, partner och seniorkonsult på Market & Media Malmö, som genom sina kunder har medverkat med ett tiotal bilagor i Mer Smak.
Varför har ni valt bilagor Mer Smak?
– Huvudanledningen är att Mer Smak går ut till väldigt många kunder. Det går att träffa rätt målgrupp genom att selektera på exempelvis kön, ålder, geografi och inköpsvanor. Och även om man gör väldigt specifika selekteringar kan man göra stora utskick. Det är unikt att man kan nå många så träffsäkert, säger Joakim.
Kan du ge ett exempel på en bilaga som fick goda resultat?
– Vi gjorde en kampanj för Kombilotteriet i höstas som gick väldigt väldigt bra – de fick hundratals nya kunder.
Är det något speciellt man ska tänka på för att lyckas med en bilaga i Mer Smak?
– Det gäller att veta hur ens målgrupp ser ut. Eftersom bruttovolymen i Mer Smak är så stor så ger även snäva selekteringar en intressant volym.
Har du några tips eller råd till den som funderar på att ha en bilaga i Mer Smak?
– Försök hitta en annorlunda utformning och ingång så att man reagerar när man ser den. Vi gör oftast mer exklusiva trycklösningar och mäter och testar olika erbjudanden hela tiden. Bilaga i Mer Smak är ett utmärkt media för att göra A- och B-tester.