Ge Coops provkök ett uppdrag

Vill du att Coops provkök ska laga och tipsa om din produkt i Mer Smak? Låt Coops matkreatör Sara Begner och hennes team ta fram ett recept eller tips baserat på en eller flera av dina produkter. På så sätt skapar du inspiration kring produkten och trafik till hyllan.

Provköket lagar och fotograferar receptet i Mer Smaks anda, med Coops välrenommerade provkök som avsändare. Receptet eller tipset följer givna teman som picknick, grill, mellofest, street food med mera – se teman och tidplan nedan.

Det enda du behöver göra är att förse provköket med en bra produkt så gör de resten.

Seriöst och inspirerande
Produkterna exponeras i ett seriöst och inspirerande sammanhang, och finns med i ingredienslistan. De finns också med på bild, tillsammans med en kort produktbeskrivning. Det material som provköket tar fram kan du använda även i andra sammanhang.

Nyhet! Nu finns recepten även på coop.se
Under Mer Smak-perioden kan dina recept också en framträdande plats på Coop.se. Din produkt blir tydligt kopplad till receptet, vilket gör att kunden lätt hittar till och blir inspirerad av din produkt. Självklart ombesörjer redaktionen publiceringen – allt för att göra det enkelt och bra för dig! Pris: 10 000 kr.

Nyhet! Lägg till en film med Sara!
Nu kan du också addera en på Sara som visar hur enkelt man lagar ditt recept och hur gott det smakar! Filmen publiceras på YouTube och Coop.se.

Coops provkök på uppdrag har gjort succé bland läsarna och rankas bland tidningens mest läsvärda artiklar. Medlemspanelen* visar också att 58 procent av läsarna vill ha mer recept. *Första halvåret 2022. 

Provköket på uppdrag
Helsida med 2 recept. Coop provkök skapar recept och fotograferar. Pris: 55 000 kr

Paket inkl. recept på Coop.se 65 000 kr.
Paket inkl. digitalt erbjudande 69 900 kr.
Paket inkl. Coop.se samt digitala kuponger 79 900 kr.

Läs mer om digitala erbjudanden.

Lantmännen utmanade Coops provkök och ökade försäljning – ta del av deras bästa tips i intervjun nedan.

Vill du veta mer eller säkra din plats?
Kontakta oss!

Tidplan och teman 2023

NR MÅNAD UTGIVNINGSDAG TEMA BOKNING/BRIEF
1 FEB 20 FEB Sportlov 1 DEC (2022)
2 MARS 20 MARS Påsk 11 JAN
3 MAJ 22 MAJ Grill, Kristi himmelsfärd, nationaldag 1 MARS
4 JUN/JUL 19 JUNI Midsommarfest, sommarmat, kräftor 5 APRIL
5 AUG 21 AUG Skolstart, säsongens råvaror 31 MAJ
6 OKT 16 OKT Höstmys, fars dag 9 AUG
7 NOV 20 NOV Julmat, julklappar, bakning, advent 6 SEPT

Lantmännen utmanade Coops provkök
och ökade försäljningen

Lantmännen kombinerade medverkan i Coops provkök på uppdrag med digital kupong och såg en tydlig försäljningsökning. Linda Cederquist, Market Experience Manager på Lantmännen berättar om native-annonseringen i Mer Smak nr 3 2021.

Varför valde ni att satsa på Coops provkök på uppdrag?
– Vi tyckte att det var en bra möjlighet att visa upp en av våra nyheter, inspirera och visa hur man på ett enkelt sätt kan använda GoGreens ekologiska ärtfalafel gjord på svenska ärtor.

Hur fungerade samarbetet med Coops provkök?
– Det fungerade väldigt smidigt och bra. Vi gav provköket fria händer att komma med förslag utifrån några saker som vi tyckte var viktiga att ha i åtanke, och det de kom tillbaka med kändes helt rätt, så det var bara att köra på. Både receptförslag och bild lyfte verkligen fram det vi vill inspirera till med produkten – att laga gott och nyttigt på ett enkelt sätt.

Ni valde att lägga till ett digitalt erbjudande, varför?
– Ja, med Coops provkök på uppdrag kunde vi inspirera kring produkten, och så la vi till en generös kupong med 10 kr rabatt för att skapa extra motivation till köp.

Har ni sett något försäljningsresultat?
– Ja, vi såg en ökad försäljning på Coop, det är roligt att det verkar ha gått hem.

När tycker du att det passar att medverka i Coops provkök på uppdrag?
– När man vill få ut en ny produkt som man lanserat, eller när man vill visa bredden av användningsområden på en existerande produkt. Det är alltid på sin plats om man vill nå ut med inspiration och tips på hur man kan använda produkten.

Har du tips till andra som funderar på att medverka i Coops provkök på uppdrag?
– Har man möjlighet så är det bra att kombinera med digitalt erbjudande och Nytt på hyllan – det blir en extra påminnelse om att produkten finns i butik och kupongen skapar motivation till köp.