Coops provkök på uppdrag

Ge Coops provkök ett uppdrag

Vill du att Coops provkök ska laga och tipsa om din produkt i Mer Smak? Låt Coops matkreatör Sara Begner och hennes team ta fram ett recept eller tips baserat på en eller flera av dina produkter. På så sätt skapar du inspiration kring produkten och trafik till hyllan.

Provköket lagar och fotograferar receptet i Mer Smaks anda, med Coops välrenommerade provkök som avsändare. Receptet eller tipset följer givna teman som picknick, grill, mellofest, street food med mera – se teman och tidplan nedan.

Det enda du behöver göra är att förse provköket med en bra produkt så gör de resten.

Seriöst och inspirerande
Produkterna exponeras i ett seriöst och inspirerande sammanhang, och finns med i ingredienslistan. De finns också med på bild, tillsammans med en kort produktbeskrivning. Dessutom syns receptet med din/dina produkter på coop.se under aktuell period. Det material som provköket tar fram kan du använda även i andra sammanhang.

Coops provkök på uppdrag har gjort succé bland läsarna och rankas bland tidningens mest läsvärda artiklar. Medlemspanelen visar också att 61 procent av läsarna vill ha mer recept.

Pris 55 000 kr/recept. Provköket på uppdrag är en helsida med två recept.

Paketpris Provköket på uppdrag + digitalt erbjudande 69 900 kr
Kombinera Provköket på uppdrag med digitalt erbjudande och skapa extra försäljning. Erbjudandet når 850 000 läsare och syns i Coops alla kanaler. Läs mer om digitala erbjudanden.

Lantmännen utmanade Coops provkök och ökade försäljning – ta del av deras bästa tips i intervjun nedan.

Vill du veta mer eller säkra din plats?
Kontakta oss!

Tidplan och teman 2022

NR MÅNAD UTGIVNINGSDAG TEMA BOKNING/BRIEF
1 FEB 21 FEB Mellofest, mat i farten, mellanmål 8 DEC (2021)
2 MARS 21 MARS Påsk, vego, vårgrytor 12 JAN
3 MAJ 16 MAJ Grillsäsong, såser, drycker, picknick 9 MARS
4 JUN/JUL 20 JUNI Picknick, safta, sylta, drycker 6 APRIL
5 AUG 22 AUG Skördefest, höstgrytor 1 JUNI
6 OKT 17 OKT Texmex, streetfood, Halloween 10 AUG
7 NOV 21 NOV Inför jul och nyår, bakning 14 SEPT

Lantmännen utmanade Coops provkök
och ökade försäljningen

Lantmännen kombinerade medverkan i Coops provkök på uppdrag med digital kupong och såg en tydlig försäljningsökning. Linda Cederquist, Market Experience Manager på Lantmännen berättar om native-annonseringen i Mer Smak nr 3 2021.

Varför valde ni att satsa på Coops provkök på uppdrag?
– Vi tyckte att det var en bra möjlighet att visa upp en av våra nyheter, inspirera och visa hur man på ett enkelt sätt kan använda GoGreens ekologiska ärtfalafel gjord på svenska ärtor.

Hur fungerade samarbetet med Coops provkök?
– Det fungerade väldigt smidigt och bra. Vi gav provköket fria händer att komma med förslag utifrån några saker som vi tyckte var viktiga att ha i åtanke, och det de kom tillbaka med kändes helt rätt, så det var bara att köra på. Både receptförslag och bild lyfte verkligen fram det vi vill inspirera till med produkten – att laga gott och nyttigt på ett enkelt sätt.

Ni valde att lägga till ett digitalt erbjudande, varför?
– Ja, med Coops provkök på uppdrag kunde vi inspirera kring produkten, och så la vi till en generös kupong med 10 kr rabatt för att skapa extra motivation till köp.

Har ni sett något försäljningsresultat?
– Ja, vi såg en ökad försäljning på Coop, det är roligt att det verkar ha gått hem.

När tycker du att det passar att medverka i Coops provkök på uppdrag?
– När man vill få ut en ny produkt som man lanserat, eller när man vill visa bredden av användningsområden på en existerande produkt. Det är alltid på sin plats om man vill nå ut med inspiration och tips på hur man kan använda produkten.

Har du tips till andra som funderar på att medverka i Coops provkök på uppdrag?
– Har man möjlighet så är det bra att kombinera med digitalt erbjudande och Nytt på hyllan – det blir en extra påminnelse om att produkten finns i butik och kupongen skapar motivation till köp.